Internet pretraživače obično doživljavamo kao "neutralne" izvore informacija. Ali, kako konkurencija postaje sve oštrija, tehnološki giganti poput kompanija Microsoft i Google stalno rade na unapređenju strategije koja bi trebalo da privlači nove korisnike.Akcenat je na zabavnim sadržajima, pa je tako Microsoft u junu lansirao novu "zabavnu" vertikalu na pretraživaču Bing, koja je recimo u Bing Muzici nudila cele pesme sa liste od preko pet miliona naslova, tekstove pesama, profile izvođača, najave koncerata, kao i kupovinu muzike samo jednim klikom na iTunes, Zune ili Amazon.
Internet pretraživače obično doživljavamo kao "neutralne" izvore informacija. Ali, kako konkurencija postaje sve oštrija, tehnološki giganti poput kompanija Microsoft i Google stalno rade na unapređenju strategije koja bi trebalo da privlači nove korisnike.
Akcenat je na zabavnim sadržajima, pa je tako Microsoft u junu lansirao novu "zabavnu" vertikalu na pretraživaču Bing, koja je recimo u Bing Muzici nudila cele pesme sa liste od preko pet miliona naslova, tekstove pesama, profile izvođača, najave koncerata, kao i kupovinu muzike samo jednim klikom na iTunes, Zune ili Amazon.
Google je sličan paket ponudio prošle godine, a sad radi na sopstvenom servisu za preuzimanje muzičkih sadržaja koji bi trebalo da bude povezan sa ovim pretraživačem, kao i Android operativnim sistemom za mobilne telefone.
S obzirom na ogroman broj upita za pretragu iz oblasti zabave, bilo je pitanje dana kada će pretraživači poraditi na tome. Prema podacima Microsofta, deset odsto svih pretraga na Internetu je vezano za muziku, a čak 70 odsto od tog broja su pretrage vezane za reči pesama, prenosi Rojters.
Usavršavanjem Binga, Microsoft pokušava da poboljša svoju poziciju na tom polju. Iako i Google i Bing nude linkove ka celim numerama, Bingov paket je "kompletniji" jer nudi i detalje u vidu datuma koncerata i tekstova pesama, kao i linkove ka sajtovima na kojima je moguće kupiti numeru.
Međutim, ta prednost mogla bi da postane zanemarljiva, jer iz pouzdanih izvora stižu najave da će do kraja godine Google pokrenuti sopstveni servis za preuzimanje.
Još se ne zna precizno šta Google planira, ali nagoveštaji su dati još u maju, na stručnoj konferenciji ove kompanije posvećenoj Android mobilnim platformama.
Tada je demonstrirana Simplify Media aplikacija, koja omogućava automatsku sinhronizaciju, striming i onlajn kupovinu muzike sa bilo kog telefona sa Android platformom.
Ostalo je nejasno da li je to bio korak ka eventualnoj pretplati na striming servise, jer detalji plana nisu objavljeni.
Ipak, planove Microsofta i pretraživača Google mogla bi da osujeti treća zainteresovana strana - muzička industrija. Trgovačka grupa BPI koja predstavlja izdavačke kuće iz Velike Britanije u junu je napravila prvi korak, zahtevajući od kompanije Google da povuče linkove ka 17 pesama na drugim sajtovima, za koje je smatrala da krše autorska prava.
Google još nije odgovorio na zahtev, ali će način na koji će rešiti ovaj problem biti značajan.
U slučaju da Google ispoštuje zahtev, to bi predstavljalo presedan koji bi izvesno doveo do poplave dodatnih objašnjenja iz svake izdavačke kuće, da bi se eliminisali linkovi ka sajtovima sa piratskom muzikom.
Ako odbije zahtev, suočava se sa potencijalno većim odštetnim zahtevom od onog koji je Viacom uputio sajtu YouTube, a koji je iznosio okruglo milijardu dolara.
Što se Binga tiče, potpredsednik Microsofta za onlajn usluge Jusuf Mehdi uverava čelnike muzičke industrije da će poštovati sve njihove zahteve, ali ističe da u kompaniji nemaju nameru da menjaju algoritam koji određuje relevantne rezultate pretrage.
Potezi Binga su zanimljivi, ali Google je onaj koji ima moć. Prema najnovijim podacima kompanije Experian Hitwise, Google je u maju vodio sa 72 odsto udela u pretragama na teritoriji Amerike, Yahoo je sa 14,4 odsto bio drugi, dok je Bing završio na trećem mestu sa 9,2 odsto.
Ipak, kada je reč o muzici, svi su (još) u senci kompanije Apple, preko koje ide 70 odsto preuzimanja muzike na tržištu Amerike.